#4 Profil: Erlend Dahlen

#4 Profil: Erlend Dahlen

Vi skal i tiden fremover publisere ulike profiler som nyhetsbrev her på nettsiden. I første omgang vil dette omhandle oss i DEIA, hvor vi besvarer ulike spørsmål knyttet til DEIA og mental helse. På denne måten kan du bli litt bedre kjent med oss bak klesmerket og våre tanker rundt mental helse.

Vi skal riktignok ha innslag av andre personer i disse nyhetsbrevene, alt fra venner til fagpersoner. Spørsmålene vil være noe annerledes enn de stilt under, men vil fortsatt dreie seg om mental helse. Vi sprer vårt budskap om viktigheten av å prate om vår mentale helse gjennom klær, og vil fortsette å gjøre det på andre plattformer også, slik som for eksempel nyhetsbrev. Ta gjerne kontakt på deia@deia.no om du skulle være interessert!

 

Profil: Erlend Dahlen 

Hva er din rolle i DEIA?

Jeg prøver å være involvert i alt som skjer, knytte det sammen og legge planer for veien videre. Innen økonomi innebærer dette budsjetter og estimater, innen logistikk har det primært gått ut på å finne leverandør, innen markedsføring går det ut på å finne ut hvordan vi best kan promotere DEIA samt hvordan vi ønsker å bruke Instagram.

Hvorfor er DEIA viktig for deg?

Mental helse er utrolig viktig. Men også personlig og sårbart, som gjør at det kan være vanskelig å snakke om. Det er derfor viktig å redusere terskelen for å snakke om temaet. En lavere terskel kan føre til flere samtaler, men kanskje viktigst - den første samtalen.

Hva forbinder du med mental helse?

For meg handler mental helse om hvordan man opplever seg selv på innsiden. Det kan være oversiktlig eller uoversiktlig, lett eller tungt. Det handler om å bli kjent med den man er, og finne en balanse mellom å akseptere det man finner eller ta tak i det man ønsker å gjøre noe med.

Har DEIA-klærne ført til samtaler rundt mental helse?

Det er flere ganger DEIA-klærne har ført til samtaler rundt mental helse, og det er veldig kult å oppleve hvordan klærne fungerer som en trigger for disse samtalene. I tillegg opplever jeg at mange kommenterer t-skjortene, og jeg liker å tenke at klærne sår et “frø” for en samtale som kommer senere.

Hvor er DEIA om 10 år?

Vanskelig spørsmål. På den ene siden er det lett å tenke videre i den nåværende retningen og utvikle seg til en seriøs aktør innen “klær med mening”. På den andre siden er det mulig å tenke på budskapet som kjernen, mens klærne bare er en av mange uttrykksformer for å promotere budskapet. Kanskje en kombinasjon?

 

Du Er Ikke Alene

Tilbake til bloggen