Profil: Stein Fredrik Hesstvedt
Hva er din rolle i DEIA?
Jeg tar meg av den daglige driften i DEIA. Det innebærer blant annet at jeg er kontaktperson for influensere og samarbeidspartnere, samt øvrig kommunikasjon på mail og ulike sosiale plattformer. Jeg har også ansvaret for å skrive nyhetsbrevene, med unntak av kvartalsoppdateringene som Erlend tar seg av. I tillegg har jeg et ansvar for markedsføringen og prosjekter i DEIA, og bidrar ellers på andre områder der det trengs.
Hvorfor er DEIA viktig for deg?
Det er flere grunner til at DEIA er viktig for meg. Det har på ett vis vært veldig spennende å starte et firma sammen med gode venner og takle alle utfordringer som følger med. Dette fører til at man får større eierskap til klesmerket, siden vi både bruker mye tid på det og det er noe vi har skapt ut i fra relativt lite ressurser. På en annen side er DEIA ekstremt viktig for meg på grunn av budskapet vi fremmer. Mental helse er noe vi alle har, og på lik linje med vår fysiske helse, er det veldig viktig at vi tar vare på den. DEIA gir oss mulighet til å fremme nettopp dette og bidra til at folk prater om problemene sine, og det er noe jeg er veldig stolt av.
Hva forbinder du med mental helse?
Mental helse for meg er blitt svært viktig spesielt etter at vi kom på idéen om å lage klesmerket. Tidligere har jeg ikke hatt noe særlig forhold til det ettersom vi, som jeg kan huske, har hatt lite eller ingen undervisning i det på grunnskolen for eksempel. Jeg mener det bør prates like mye om som pubertet og kroppen, for å lære barn at livet kommer til å ha oppturer og nedturer, og at man dermed bør bruke de rundt seg for å komme gjennom tøffe perioder. Uansett hvor stort eller lite det skulle være!
Har DEIA-klærne ført til samtaler rundt mental helse?
Blant venner og familie har det definitivt gjort det. Det kan hende jeg står å prater med en person om klesmerket, og at mental helse etter hvert blir samtaleemnet. For hensikten er også å få folk til å starte en samtale rundt mental helse, for å ufarliggjøre det og forhåpentligvis fjerne tabuet rundt det også. Det er riktignok vanskelig for meg å si om de som kjøper klærne har opplevd det samme, men min tankegang er at; om bare én person har oppsøkt en venn eller et familiemedlem angående noe den personen sliter med, så mener jeg vi i DEIA har lykkes.
Hvor er DEIA om 10 år?
Mitt ønske er at vi fortsatt holder på med det, enten det er på fulltid eller noe vi fortsatt har på siden av alt annet vi driver med. Jeg håper at vi har utviklet oss over til andre plattformer og kan dele budskapet vårt på andre måter for å nå flest mulig folk. Som resten av gutta i DEIA, ønsker jeg at vi blir mer enn et klesmerke i fremtiden. Vi har fått så mye gode tilbakemeldinger fra både kjente og ukjente, noe som gir oss god motivasjon til å drive på i 10 år fremover, og forhåpentligvis mange år attpåtil det. Takk til alle som støtter oss, kjøper plaggene og bidrar til å dele vårt budskap!
Du Er Ikke Alene